Problem ze sprzęgłem... Koło dwumasowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wrettig
    Classic
    • 2015
    • 7

    Problem ze sprzęgłem... Koło dwumasowe

    @pedros
    ot to -> im więcej tego meritum uświadczy tym lepiej na tym wyjdziemy wszak nieraz używki też kupujemy

    @leonn
    Bingo! Tylko teraz przełożyć to na praktykę Ale myślę że zgodzisz się ze mną że oliwka z dużą domieszką PAO zrobi swoje nawet w takim silniku. Zapytałbym tylko czy 0w40 czy jednak 0w30 dla krótkich dystansów.

    Żeby było po mojemu to jeżeli auto pokonuje dziennie 2x15km lub mniej + weekendowe/wakacyjne wycieczki to rozważałbym montaż chłodnicy oleju + zalewanie niższej lepkości niż rekomendowana. Dzięki temu smarowanie na co dzień jest lepsze, a w razie dalszej wyprawy oliwa nie traci tak bardzo lepkości.

    Ekonomiczność tego rozwiązania zostawiam do wyliczenia -> luźna sugestia
  • marekwiatr
    Classic
    • 2013
    • 19

    #2
    Problem ze sprzęgłem... Koło dwumasowe

    Mam pytanie Mam Octavie I 2000r 1.9TDI 110 KM silnik AHF:
    Czy ten samochód w tej wersji ma koło dwumasowe??

    Ogólnie to mam problem ze sprzęgłem, a mianowicie przy wciśnięciu sprzęgła na "półsprzęgło" zaczyna dziwnie hałasować?? w czasie jazdy nie widze zmian, nie szarpie nie slizga, zastanawiam się nad wymianą sprzęgła tylko niewiem na jakie koszty się nastawiać...

    Podstawowe pytanie to czy w tym silniku jest dwumas??

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      marekwiatr, tak posiada koło dwumasowe i zapewne czytając a mianowicie przy wciśnięciu sprzęgła na "półsprzęgło" zaczyna dziwnie hałasować?? to świadczy nie o problemie ze sprzęgłem lecz dumasą :| poszukaj na forum i w sieci i włóż sobie jednomasa i nowe sprzęgło z dociskiem i będziesz miał spokój do końca użytkowania swego i następcy po tobie
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • Tomasz73
        Elegance
        • 2013
        • 800

        #4
        Może mój silnik jest inny, ale jestem świeżo po wymianie dwumasa, objawy były następujące:

        - przy gaszeniu silnika uderzenie silnika
        - hałas i wibracje na niskich obrotach, uciążliwe na 2000 obrotów 4 i 5 bieg
        - Trześiawka drzwi w trakcie postoju na luzie

        Jak masz co najmniej dwa z tych objawów diagnozę możesz postawić sam, dziś widziałem wymontowany dwumas tragedia, rozlatany rozwarstwiony ...
        Po wymianie nowe auto cicho i spokojnie.
        Tomek

        Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów

        Komentarz

        • marekwiatr
          Classic
          • 2013
          • 19

          #5
          Zmieniałeś dwumas czy zamieniłeś dwumas na jednomas??

          Jaki koszt??

          Komentarz

          • Tomasz73
            Elegance
            • 2013
            • 800

            #6
            W innym poście już to opisałem dwum na dwum+sprzęgło+łożysko i kilka inny rzeczy koszt 1800. Ale szkodnik po wszystkim śmiga jak nowy, sprzęgło jest mięciutkie jak przy sztywnym kole
            Tomek

            Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15975
              • Superb III (3V3)

              #7
              marekwiatr, ja od jednego z forumowych sprzedawców dostałem ofertę: sprzęgło Valeo na jednomasie 1061 zł, po znajomości mechanik zrobi mi to za 250 zł.
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • Strelau
                Classic
                • 2013
                • 20

                #8
                Co do objawów, było kilka razy:
                Objawy zużycia koła - post

                Co do ceny zestawu, to musi być zestaw SACHS 3000 951 790, który znalazłem za 1100 PLN, a sztywny VALEO 826217 za 999 PLN, więc ceny, o których mówicie, są po prostu za wysokie.

                Komentarz

                Pracuję...